هواداران فرناندو تورس

هواداران فرناندو تورس

سلام خیلی خوش آمدید این وبلاگ برای حمایت از ♥ فرناندو تورس ♥ تک ستاره ی اسپانیا و چلسی ساخته شده است. در اینجا جدیدترین خبرها ، عکسها ، کلیپ ها و هر چیزی که مربوط به این بازیکن باشد قرار میگیرد.
هواداران فرناندو تورس

هواداران فرناندو تورس

سلام خیلی خوش آمدید این وبلاگ برای حمایت از ♥ فرناندو تورس ♥ تک ستاره ی اسپانیا و چلسی ساخته شده است. در اینجا جدیدترین خبرها ، عکسها ، کلیپ ها و هر چیزی که مربوط به این بازیکن باشد قرار میگیرد.

دلیل افت تورس چی بود؟

هواداران فرناندو تورس: شاید این سوال برای خیلی از شما ها پیش اومده باشه که چرا فرناندو تورس با اون همه آوازه و ترسی که بر مدافعان و دروازه بانان حریف می انداخت این قدر افت کرده باشد.تورسی که مدت ها پیش...


شاید این سوال برای خیلی از شما ها پیش اومده باشه که چرا فرناندو تورس با اون همه آوازه و ترسی که بر مدافعان و دروازه بانان حریف می انداخت این قدر افت کرده باشد.تورسی که چند وقت پیش در لیورپول همه او را میخواستند.از رئال تا بارسا و منچستر و آرسنال.بازیکنی که آنقدر پیشرفت کرده بود که جرارد در یکی از مصاحبه هایش درباره ی او گفت:فرناندو ترسناک است.تورسی که آن قدر خوب بود که سومین بازیکن برتر جهان در سال 2008 شد و الان به بازیکنی تبدیل شده که همه درباره ی او میگویند:خوب هست.اما نه به قدر کافی.

ماجرا از سال 2008 شروع شد.او از ناحیه ی همسترینگ خود دچار مصدومیت شد و همین مصدومیت سرآغاز افت تورس شد.با این مصدومیت او ماه های آگوست و اکتبر و نوامبر را از دست داد.او درباره ی این مصدومیت ها در کتاب خود میگوید:"در ابتدا فکر میکنید که این یک مصدومیت ساده و عادی است و اهمیتی نمیدهید.برای بار دوم که مصدوم میشوید سعی میکنید که از خود بیشتر مراقبت کنید و از خود میپرسید که چرا دوباره اتفاق افتاد.ولی برای بار سوم که دوباره مصدوم میشوید سعی میکنید که سخت تمرین کنید و مطمئن شوید که دوباره این مصدومیت اتفاق نمیافتد."

بعد از آن تورس دچار یک مصدومیت زانو شد و این مساله باعث شد تا دو مسابقه ی دیگر در همان فصل را از دست بدهد.اما همه میدانستند که این همسترینگ او بود که بیش از همه او را اذیت میکرد.

تورس افت کرده بود.دقت شوت او بالا بود اما کمتر از کسانی مثل لوییز سوآرز و لوکاکو و آگوئرو در زمان حال بود.او دقت 50.79 را داشت در صورتی که این افراد دقت شوتشان به بیش از 60 درصد میرسید.تورس داشت به سرنوشت مایکل اوون دچار میشد.و همه این را احساس کرده بودند.فصل 2008/2009 به پایان رسید و او در 24 مسابقه 14 گل به ثمر رساند.اما میانگین او بسیار پایین آمده بود.او در فصل قبل در هر 105 دقیقه یک گل میزد اما در این فصل هر 120 دقیقه یک گل میزد و این آمار جای نگرانی بسیار زیادی برای بهترین مهاجم نوک آن روز های جهان داشت.همه میدانستند که مصدومیت های پی در پی او باعث این موضوع شده بود.


با تمام این حرف ها فصل 2009/2010 آغاز شد.در ابتدای فصل به نظر میرسید که مشکل همسترینگ تورس حل شده بود و او بازی های خوبی میکرد.اما مصدومیت ها دوباره آغاز شد.ابتدا در ماه ژانویه و سپس در ماه آوریل او از ناحیه ی پای راست خود مصدوم شد.البته تورس قبل از این که در این فصل مصدوم شود بازی های بسیار خوبی از خود نشان داد و توانست در 22 بازی برای لیورپول 18 گل به ثمر برساند و دقت شوت خود را به بالای 50 درصد برساند و در هر 95 دقیقه یک گل به ثمر برساند.تورس به دلیل مصدومیت های خود مجبور شد که دو بار زانوی خود را عمل کند و بعد از بازگشت از مصدومیت در باقی فصل تنها توانست 6 گل به ثمر برساند.

تورس در تابستان ریکاوری کرد تا برای جام جهانی آماده شود تا در ترکیب ثابت اسپانیا در کنار داوید ویا قرار گیرد.اما در هفت بازی که در جام جهانی انجام داد موفق نشد حتی یک گل را به ثمر برساند که این خود غم انگیز ترین نکته بود.البته لیورپول نیز در آن فصل نتوانست خوب عمل کند و در لیگ هفتم شد و البته بنیتز نیز لیورپول را ترک کرد.

فصل جدید شروع شد و تورس بعد ریکاوری به نظر میرسید که تمام مصدومیت های خود را برطرف کرده باشد.او در لیگ 23 بازی برای لیورپول در فصل 2010/2011 انجام داد که 22 تا از این بازی ها او فیکس بود اما تنها موفق به 9 باز گلزنی شده بود و تورسی متفاوت با قبل از مصدومیت زانو های خود بود.اما در همین زمان او با انتقال 50 میلیون پوندی خود به چلسی دوران جدیدی را برای خود آغاز کرد تا بلکه بتواند از این وضعیت غم انگیز خود را خارج کند.

آمار گلزنی تورس در لیورپول:


تورس در 27 سالگی به چلسی پیوست اما در نیم فصل باقی مانده از لیگ نیز نتوانست بازی های خوبی از خود نشان دهد و توانست تنها یکبار و آن هم جلوی وستهام گلزنی کند.


ناکامی های تورس ادامه داشت تا حدی که او در فصل 2011/2012 نیمکت نشین دروگبا بود.او همیشه خوب بازی میکرد اما در امر گلزنی ناموفق بود.البته تورس در این سال توانست تا حدی بهتر شود و با گل خود مقابل بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و همچنین آقای گلی یورو 2012 کمی هوادارانش را امیدوار کند.

فصل 2012/2013 آغاز شد.تورس برخلاف فصل های پیش این فصل را خوب آغاز کرد و گلزنی های خوبی کرد به علاوه خوب هم بازی میکرد.یکی از بهترین گل های او، گل او در فینال لیگ اروپا مقابل بنفیکا بود که نهایتا چلسی در آن مسابقات مقام قهرمانی را بدست آورد.او در این فصل 23 گل به ثمر رساند و 18 پاس گل داد تا مردم شاهد ظهور دوباره "النینو"باشند.تورس سریع شده بود.قدرتمند تر از قبل و البته رافا بنیتز کسی که زیر نظر او تورس به بهترین مهاجم دنیا تبدیل شده بود به چلسی آمده بود و اینها همه دست به دست هم دادند تا تورس فصل خوبی را سپری کند.

اما در این فصل یعنی فصل 2013/2014،تورس نتوانست خیلی خوب عمل کند و تا به این جای کار که نیم فصل اول رو به اتمام است تنها توانسته 6 گل به ثمر برساند و دلیل اصلی آنرا میتوان به آمدن خوزه مورینیو و ساموئل اتوئو به چلسی و البته مصدومیت های ریز اما زیاد و وقت و بی وقت او نسبت داد.او در این فصل بیش از یک ماه را به دلیل این گونه مشکلات از دست داد و مثل فصل قبل به دلیل تک مهاجم بودن و البته حضور رافا بنیتز نتوانست خوب کار کند.این بدین معنا نیست که مورینیو بد است.اما به دلیل سبک متفاوت بازی او با رافا بنیتز مطمئنا مشکلاتی را برای تورس و دیگر بازیکنان چلسی به وجود خواهد آورد.

در ادامه کم کم شاهد افت دوباره ی تورس بودیم تا جایی که بعد از بازی برابر آرسنال گری نویل در اظهار نظری به انتقاد از او پرداخت و عنوان کرد:"چلسی تنها با 10 نفر بازی میکند".تورسی که در 70 بازی خود در لیگ 52 گل به ثمر رسانده بود اکنون پس از 125 بازی در لیگ تنها توانسته 32 گل به ثمر برساند.البته نمیتوان مشکل را از تورس دانست.زیرا این بی برنامه گی مسئولان چلسی بر روی تورس بود که او را به این روز درآورد.

نظرات 4 + ارسال نظر
نوید یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 15:20 http://f9tfans.blogsky.com

امار تیم چلسی نابود کننده بازیکناس است 1-شوچنکو 2- کلودیو پیزارو 3-بالاک 4- و اخرین دست گل تیم چلسی فرناندو تورس که نابود شد اما اگه فرناندو به تیم غیر از چلسی میرفت بازم همین مشکل رو داشت یا نه

از نظر من اگر به تیمی مثل منچستر یا بارسا میرفت خیلی بهتر بود.بارسا هم تیم بهتری بود هم پیشنهاد بیشتری داده بود.

farshad یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 22:59

تورس باید بره ...فرقی نمیکنه چه تیمی فقط باید از این تیم دوری کنه...تورس در هر تیمی به جز چلسی موفق میشه اینو قول میدم

Alireza دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 11:04

نمیشه قاطعانه گفت بره.سال جام جهانیه.تا بره تو ی تیم دیگه جا بیافته طول میکشه.بمونه ولی به خودش بیاد.سخته تو چلسی گل زدن ولی باید تلاش کنه

amir hossein دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 19:23 http://f9tfans.blogsky.com/1392/10/0

باىد تورس به تىمى بره که بازىکنانى هم سبک خودش داشته باشه. مانند:باىرنن مونىخ ىا رءال بره.درضمن باىد بزاره موهاىش بلند شه وکوتاه نکنه

اینم بحثیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد